BRING IT ON!

AAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaah! Jag blir helt jävla tokig på folk som inte kan bete sig bland folk! Att vara otrevlig utan anlednig! Orka!
Jag jobbar som sagt på ett stort sjukhus där vi har flera receptioner, varav en där jag jobbar. Men människorna som jobbar i centralkassan, de som tar emot Alla patienter, dem är det något fel på!
De har klantat sig så jäkla länge nu, är sjukt otrevliga mot alla patienter, hälsar inte tillbaka om man hälsar på dem. En av mina kollegor har jobbat här i 3år(!) och går föri deras kassa varje dag, ändå kan de inte anstränga sig att ens hälsa tillbaka! De är nonchalanta mot patienter. Skäller på oss så fort det är något fel, när de inser att det inte är vi slänger de bara på luren utan att be om ursäkt.
Nu hade vi iallafall ett rån igår, mitt på ljusa dagen! skitläskigt! Då undrade vi såklart hur det gick för dem där nere och om alla var ok. Så när jag kom i morse så gick jag förbi för att fråga...:

-"Hej! Vi hörde vad som hände igår! vad läskigt att man ska behöva oroa sig för sånt. Vad var det som hände? Är alla OK??"
-"eeeeh, OCH vem är DU DÅ?!"
då har jag hämtat posten i det rummet hon sitter varje morgon de senaste 2mån! När jag påpekar det säger hon:
-"jahapp, nä var ett litet rån bara"

Och hennes jävla ton hon hade.... fyfan.

Det var iallafall droppen som fick bägaren att rinna över, nu har jag skrivit ett mail till min chef där jag beskriver hur okompitenta de egentligen är. Så nu är kriget igång, BRING IT!

"Angående otrevligt bemötande i Centralkassan.


Under min första tid här hörde jag allt annat än gott om dem som arbetar nere i centralkassan, men hade själv ingen egen uppfattning. Nu har jag själv upplevt det andrar talat om.

Eftersom jag mestadels arbetade inne på op. under våren så var det inte mer än att de inte hälsade tillbaka när man passerade på morgonen, vilket är konstigt bara det enligt min mening.


Under tidens gång har jag hört mer genom patienter som klagat på dåligt bemötande från deras sida, bl.a. en äldre dam talad om att efter att väntat länge på att få hjälp var det en ung man som trängt sig förbi henne i kön (trots att de hade nummerlappar) och även om det var övertydligt att så var fallet så, så var det ingen som gjorde något åt saken. Ett nonchalant behandlande är aldrig en bra start på ett sjukhusbesök där man ska känna fullt förtroende för de anställda.


Den senaste incidenten var otrevligt bemötande från deras sida. Detta var i samband med rånet som tog plats 29/7, vi blev oroliga för deras räkning och jag gick därför förbi idag 30/7 på morgonen för att fråga hur det gick och om alla mådde bra.

Det jag får som respons då är en otroligt otrevlig ton och orden "Jahapp, och vem är du då??" Var på jag presenterar mig igen (efter 7mån anställning, och efter att ha hämtat posten varje morgon de senaste 2mån.) Då får jag svaret "Jaha ja, det var ett litet rån."


Givetvis gör alla misstag och ingen är perfekt, men en så otrevlig attityd är Aldrig OK! Vare sig det är mot patient eller annan personal.


Mvh/ Linnea"


ibland är det bara så skönt att få skriva av sig.


Kommentarer
Postat av: pärlan

U GO GIRL!! jevla puckon asså.. snark.

2009-07-30 @ 17:28:31
URL: http://digge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0