Plugg.

Ja nu kan man säga att plugget är i full gång iallafall. Vi ska till varje lektion läsa sågott som en hel novell, och engelskan är inte den lättaste heller, som första meningen i det kapitel vi läste nu från The Culture of Fashion;

"The recurring debates on the morality of modern dress cited the brashness of aniline dyes, the vulgarity of the steel-frame dress support and the enervating atmospere of the department store as the terrible emblems of a shift towards the style of 'anynoma' or the fashionable courtesan, who haunted the carriage drives of Hyde park."

Tänk dig 200 sidor med det där som man ska läsa på någon dag. NICE. Hatar att de ska krongla till det. Men det är intressant iallafall :)

Troligen ska jag och Jenny hitta på något ikväll vilket känns otroligt trevligt:) annars borde jag egentligen sitta hemma och börja läsa novellen som ska vara klar tills måndag.... För imorgon kommer Större delen av Familjen Ark så ska vi gå på Grönan! hAHA! jag som blir åksjuk av ALLT! haha, men klart man ska åka ändå!

Nu ska jag gå och göra mig i ordning för att dra till universitetet (Ja det är roligt att säga att man går där), duscha och drömma om varma kvällar i andra länder.



Varma kvällar utomblands kan verkligen vara bland det bästa.

Puss & Kram.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Kul med videos :)

2009-09-04 @ 19:43:36
URL: http://stockholmsflickans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0